Tonacje różnią się charakterem - świetnie to wychwytują osoby obdarzone słuchem absolutnym. Dla Beethovena, na przykład, tonacja F-dur miała charakter sielski, pastoralny, a Es-dur - bohaterski, dlatego swą Eroikę skomponował w tonacji Es-dur, a Symfonię Pastoralną - w tonacji F-dur.
źródło: NKJP: Krzysztof Bilica: Telefony z Eufonii: felietony wygłaszane 1991-1992 w programie II Polskiego Radia, 1995
Mimo słuchu absolutnego i wyczucia rytmu tańczyła niezgrabnie [...].
źródło: NKJP: Witold Horwath: Ultra Montana, 2005
Dzieci - Marisza i Sasza (dwunastolatka i dziesięciolatek) - także odziedziczyły słuch absolutny, więc Raisa zapisała je do szkoły muzycznej.
źródło: NKJP: Janina Kumaniecka: Saga rodu Słonimskich, 2003