Michałki to zresztą nazwa pospolita, jak na przykład krówki czy karpatki. Różne rodzaje michałków produkuje wiele firm, np. Jarmiko z Będzina, spółdzielnia Solidarność z Lublina czy Odra, która wytwarza michałki piastowskie.
źródło: NKJP: (RTK): Policja ściga michałki, Gazeta Krakowska, 2005-03-18
Jedyne czasowniki, które pojawiają się w reklamie: dba, troszczy się, kocha, pieści, personifikują przedmiot, nadają mu cechy idealnego mężczyzny, co dodatkowo sugeruje wizualna warstwa reklamy: autorkami wypowiedzi są zmysłowe, piękne kobiety w kąpieli. Personifikację mydła ułatwia posługiwanie się nazwą własną Lux, zamiast nazwą pospolitą mydło.
źródło: NKJP: Ewa Szczęsna: Poetyka reklamy, 2001
Z analizy wyłączono także terminy, które pojawiały się przy okazji nazywania słowiańskich władców, a które nigdy nie stały się tytułami. Takimi grzecznościowymi określeniami były łaciński „dominus” czy grecki „kyrios”. Nie stały się one jednak nigdy nazwami pospolitymi.
źródło: NKJP: Piotr Boroń: Kniaziowie, królowie, carowie... Tytuły i nazwy władców słowiańskich we wczesnym średniowieczu, 2010
Hebrajska nazwa góry Karmel wywodzi się z rzeczownika pospolitego karmel o znaczeniu „sad, winnica”.
źródło: NKJP: Edward Breza: Karmela i Karmen, Dziennik Tczewski, 2000-01-07
Imię nie może być również wyrazem pospolitym, nazwą własną. Urzędnik może nie wyrazić zgody również w przypadku, gdy imię nie pozwala odróżnić płci dziecka.
źródło: NKJP: Joanna Czerep: Jaś i Marysia, Słowo Polskie Gazeta Wrocławska, 2005-08-01