|
Stwierdził on wyraźnie, że kantowski i pokantowski immanentyzm, subiektywizm i agnostycyzm są nie do pogodzenia z doktryną. Zalecił, jako jedyną podstawę dla metafizyków katolickich - filozofię scholastyczną.
źródło: NKJP: Czesław Miłosz: Legendy nowoczesności: eseje okupacyjne, 1996
|
|
[...] Neurath bynajmniej nie wykluczał, iż w nowym języku będzie można opisać jakąś część zjawisk, którymi zajmowali się metafizycy, a to przez zastosowanie ich obserwowalnych wskaźników.
źródło: NKJP: Jerzy Szacki: Historia myśli socjologicznej, 2002
|
|
Wielkim metafizykiem, w takim sensie, był na przykład Platon, który pisał w Timaiosie, że rozum posiadają bogowie, a rodzaj ludzki jakoś w małym stopniu.
źródło: NKJP: Magdalena Środa: Czy warto wierzyć w rozum, czyli o pułapkach i zaletach racjonalizmu, Wiedza i Życie, nr 1/1997, 1997
|