|
Chcąc uzyskać efekty swoich oddziaływań pedagogicznych, wzrokowiec musi zobaczyć, słuchowiec usłyszeć, a czuciowiec czuć to, co pragniemy mu przekazać i do czego chcemy go przekonać.
źródło: NKJP: Irena Lewicka, ks. Kazimierz Olejniczak: Praca z uczniem zdolnym, Wychowawca, 2006-01
|
|
Wszyscy odbieramy świat za pomocą tych samych zmysłów, ale wiemy, że ludzie preferują różne kanały informacyjne. Są wśród nas słuchowcy, wzrokowcy i czuciowcy.
źródło: NKJP: (ICH): Bez zakłóceń, Dziennik Bałtycki, 2000-04-25
|
|
Okazało się, że on jest czuciowcem, a ona słuchowcem. Doradziłem tej pani, żeby przy ważnych rozmowach nie siadała naprzeciwko niego, tylko obok. I żeby pozwalała mu wędrować wzrokiem po podłodze. Pomogło. Dogadali się.
źródło: NKJP: Piotr Polowy: Mina prawdę ci powie, Express Ilustrowany, 2003-11-27
|