krótki ślepy tor, zbudowany po to, żeby można było na niego awaryjnie skierować pociąg lub wagony, zapobiegając ich niepożądanemu wydostaniu się z bocznicy albo z torów bocznych na tory główne
Na łuku linii odchodzącej w kierunku Zgierza wybudowano drugą, tzw. zachodnią górkę rozrządową, a układ torowy stacji powiększył się o pięć rozrządowych torów żeberkowych na północnym skraju stacji.
źródło: NKJP: Michał Jerczyński, Tomasz Roszak: Szlakiem łódzkiej kolei, 2003
W razie zbiegania wagonów ze stacji w kierunku szlaku, należy je wszelkimi sposobami zatrzymać, a gdy to jest niemożliwe, skierować na tor żeberkowy lub inny tor stacyjny, a gdy i to nie jest możliwe - wykoleić na wykolejnicy lub w inny sposób, np. za pomocą podkładania podkładów itp.
źródło: Instrukcja o prowadzeniu ruchu pociągów Ir-1(R1), kolej.krb.com.pl