-
1.
książk. powodowanie, że ktoś lub coś traci dotychczasowe znaczenie lub możliwość oddziaływania, a jego rolę przejmuje inny element rzeczywistości funkcjonujący w tej samej dziedzinie -
W środowisku marketingowym używane często w zawężonym znaczeniu: 'zmniejszenie sprzedaży jakiegoś produktu poprzez wprowadzenie na rynek nowego, podobnego produktu przez tego samego producenta'.
-
CZŁOWIEK W SPOŁECZEŃSTWIE
Biznes
handel i usługi
CZŁOWIEK W SPOŁECZEŃSTWIE
Zasady współżycia społecznego
stosunki, grupy i organizacje społeczne -
- kanibalizacja marki, produktu
-
[...] mamy dziś do czynienia z procesem kanibalizacji związków. Duże próbują marginalizować małe, bo ich radykalizm i krzykliwość przebija się w mediach.
źródło: NKJP: Marcin Kołodziejczyk, Cezary Łazarewicz: Teatr zwany strajkiem, Polityka, 2008-12-06
Partiokracja w przyjętym przeze mnie rozumieniu oznacza integrację [...] legislatywy i egzekutywy, czy też wręcz kanibalizację tych dwóch konstytucyjnych władz przez stronnictwa polityczne.
źródło: Arkadiusz Radwan: Monteskiusz zmęczony. Jak przezwyciężyć partiokrację i ograniczyć polaryzację? Klub Jagielloński, 17-11-2018 (klubjagiellonski.pl)
[...] nieuchronna jest także kanibalizacja telefonii stacjonarnej przez komórkową. Będzie to możliwe dzięki wykorzystaniu technologii IP, która umożliwi zbudowanie wspólnej platformy do obsługi klientów stacjonarnych i mobilnych oraz spowoduje spadek kosztów.
źródło: NKJP: kg: Nadchodzą zmiany w usługach telekomunikacyjnych, Dziennik Internautów, 2004-08-25
Poprzez wprowadzenie nowej, taniej marki sieć [...] przy nieco gorszym wizerunku niż zachodni konkurenci może stracić klientów na rzecz... własnych, tańszych stacji. - Może nastąpić kanibalizacja marki. Część ludzi korzystających ze stacji [...] przejdzie na drugą markę [...] koncernu.
źródło: NKJP: Hubert Salik: W sieci taniej, Ozon, 2005
Odmienne pozycjonowanie każdej marki [...] „wyostrza” różnice między ofertami w kategoriach produktów homogenicznych, co pozwala uniknąć kanibalizacji.
źródło: NKJP: Jacek Kall: Współczesny marketing, 2008
-
część mowy: rzeczownik
rodzaj gramatyczny: ż
liczba pojedyncza liczba mnoga M. kanibalizacja
kanibalizacje
D. kanibalizacji
kanibalizacji
neut kanibalizacyj
char C. kanibalizacji
kanibalizacjom
B. kanibalizację
kanibalizacje
N. kanibalizacją
kanibalizacjami
Ms. kanibalizacji
kanibalizacjach
W. kanibalizacjo
kanibalizacje
Inne uwagi
Zwykle lp
-