autoreklama

Hasło ma wiele znaczeń,
wybierz to, które Cię interesuje

1.a działanie

  • 1.a

    ogół działań, poprzez które ktoś zachęca odbiorców albo klientów do korzystania z jego usług lub kupowania u niego czegoś
  • [au-toreklama]

  • CZŁOWIEK W SPOŁECZEŃSTWIE

    Biznes

    reklama i marketing


    CZŁOWIEK W SPOŁECZEŃSTWIE

    Środki masowego przekazu

  • hiperonimy:  reklama
    • służyć autoreklamie
    • zajmować się autoreklamą
  • Podczas transmisji ze spotkań piłkarskich mistrzostw Europy jedna ze stacji telewizyjnych nakładała na obraz wizerunek reklamowanego produktu (baterii) i co jakiś czas pomniejszała obraz, by na obrzeżach wyemitować terminy kolejnych transmisji. W pierwszym przypadku mamy do czynienia z klasyczną reklamą, a w drugim z autoreklamą.

    źródło: NKJP: Jak „ustrzelić” kibica, Dziennik Bałtycki, 2000-06-29

    Kto przeczyta gazetę w sieci, nie pójdzie po nią do kiosku. Z drugiej strony, Internet zapewnia świetną autoreklamę, więc nie można go lekceważyć. To rozdarcie widać na ekranie komputera: jedne tytuły obficie i bezpłatnie udostępniają internautom swoją zawartość [...], inne publikują fragmenty tekstów, starając się pobudzić apetyt i skłonić do zakupu wydania papierowego.

    źródło: NKJP: Adam Grzeszak: Sieć łowi reklamy, 2006-06-10

    [...] stacje radiowe i telewizyjne w ramach autoreklamy organizują dla publiczności darmowe występy rodzimych gwiazd.

    źródło: NKJP: Roman Rogowiecki: Najazd gwiazd, Wprost, 1998

  • część mowy: rzeczownik

    rodzaj gramatyczny: ż

    liczba pojedyncza liczba mnoga
    M. autoreklama
    autoreklamy
    D. autoreklamy
    autoreklam
    C. autoreklamie
    autoreklamom
    B. autoreklamę
    autoreklamy
    N. autoreklamą
    autoreklamami
    Ms. autoreklamie
    autoreklamach
    W. autoreklamo
    autoreklamy

    Inne uwagi

    Zwykle lp

  • Od: auto- (por. gr. autós 'sam') i reklama (zob.).