-
1.a
ogół działań, poprzez które ktoś zachęca odbiorców albo klientów do korzystania z jego usług lub kupowania u niego czegoś -
[au-toreklama]
-
CZŁOWIEK W SPOŁECZEŃSTWIE
Biznes
reklama i marketing
CZŁOWIEK W SPOŁECZEŃSTWIE
Środki masowego przekazu -
hiperonimy: reklama
-
- służyć autoreklamie
- zajmować się autoreklamą
-
Podczas transmisji ze spotkań piłkarskich mistrzostw Europy jedna ze stacji telewizyjnych nakładała na obraz wizerunek reklamowanego produktu (baterii) i co jakiś czas pomniejszała obraz, by na obrzeżach wyemitować terminy kolejnych transmisji. W pierwszym przypadku mamy do czynienia z klasyczną reklamą, a w drugim z autoreklamą.
źródło: NKJP: Jak „ustrzelić” kibica, Dziennik Bałtycki, 2000-06-29
Kto przeczyta gazetę w sieci, nie pójdzie po nią do kiosku. Z drugiej strony, Internet zapewnia świetną autoreklamę, więc nie można go lekceważyć. To rozdarcie widać na ekranie komputera: jedne tytuły obficie i bezpłatnie udostępniają internautom swoją zawartość [...], inne publikują fragmenty tekstów, starając się pobudzić apetyt i skłonić do zakupu wydania papierowego.
źródło: NKJP: Adam Grzeszak: Sieć łowi reklamy, 2006-06-10
[...] stacje radiowe i telewizyjne w ramach autoreklamy organizują dla publiczności darmowe występy rodzimych gwiazd.
źródło: NKJP: Roman Rogowiecki: Najazd gwiazd, Wprost, 1998
-
część mowy: rzeczownik
rodzaj gramatyczny: ż
liczba pojedyncza liczba mnoga M. autoreklama
autoreklamy
D. autoreklamy
autoreklam
C. autoreklamie
autoreklamom
B. autoreklamę
autoreklamy
N. autoreklamą
autoreklamami
Ms. autoreklamie
autoreklamach
W. autoreklamo
autoreklamy
Inne uwagi
Zwykle lp
-
Od: auto- (por. gr. autós 'sam') i reklama (zob.).