-
1.b
przekaz mający formę tekstu, nagrania dźwiękowego lub wideo albo formę graficzną, poprzez który nadawca zachęca odbiorców albo klientów do korzystania z jego usług lub kupowania u niego czegoś -
[au-toreklama]
-
CZŁOWIEK W SPOŁECZEŃSTWIE
Biznes
reklama i marketing
CZŁOWIEK W SPOŁECZEŃSTWIE
Środki masowego przekazu -
hiperonimy: reklama
-
- emitować, nadawać, zamieścić autoreklamę
-
Kolejny fragment, który [...] świadczy o megalomanii osób odpowiedzialnych za redagowanie rocznika, to kilkustronicowa autoreklama periodyku, w tym opis promocji poprzedniego numeru „Almanachu” z niewiele mówiącym fotoreportażem.
źródło: NKJP: Kolejny almanach, Gazeta Krakowska, 2004-10-21
Jako nałogowy czytelnik gazet (jestem studentem dziennikarstwa) zauważyłem, że od wielu miesięcy prawie każdy numer tygodnika „Wprost” zaczyna się dużą autoreklamą.
źródło: NKJP: „Wprost” niesamowite, Polityka, 2002-10-12
Leci w radiu taka autoreklama, że „wiadomości w języku angielskim na portalu Polskiego Radia”. [...] to jest nagrana reklama, puszczana dziesiątki razy dziennie.
źródło: NKJP: Internet
Na co dzień opracowywał specjalistyczne dodatki, projektował kolumny reklamowe, ogłoszenia, redakcyjne autoreklamy.
źródło: NKJP: Wacław Krupiński: Między malarstwem a jazzem, Dziennik Polski, 2008-01-02
-
część mowy: rzeczownik
rodzaj gramatyczny: ż
liczba pojedyncza liczba mnoga M. autoreklama
autoreklamy
D. autoreklamy
autoreklam
C. autoreklamie
autoreklamom
B. autoreklamę
autoreklamy
N. autoreklamą
autoreklamami
Ms. autoreklamie
autoreklamach
W. autoreklamo
autoreklamy
-
Od: auto- (por. gr. autós 'sam') i reklama (zob.).