-
1.
znak firmowy umieszczany na jakimś produkcie (lub tylko jego nazwa), identyfikująca go i wskazująca, kto jest jest jego producentem -
CZŁOWIEK W SPOŁECZEŃSTWIE
Biznes
reklama i marketing -
- japońska, niemiecka, polska, regionalna, światowa, zachodnia; dobra, przyzwoita, ulubiona marka
- marka cukierków, piwa; baterii, butów, komputera, odzieży, samochodu
- marka dla kobiet, dla ludzi inteligentnych, dla mężczyzn; marka z branży zegarmistrzowskiej
- marka z tradycjami
- marka i kolor, marka i model, marka i numer rejestracyjny, marka i rocznik, marka i typ
- ambasador, fani; popularność, znajomość; ambulans, auto, autobus, ciągnik (siodłowy), motocykl, motor, motorower, naczepa, pojazd, radiowóz, rower, samochód (ciężarowy, osobowy...), wóz; aparat, głośniki, kamera, komórka, pralka, radioodtwarzacz (CD), sprzęt, telewizor, wzmacniacz, zegarek, wiertarka; bluza, buty; papierosy, pióro, wódka marki jakiejś
- przywiązanie, zaufanie do marki; lojalność wobec marki
- współpraca z marką
- marka gwarantuje dobry towar, jakość...
- doceniać, polecać, promować, reklamować, reprezentować, znać; budować, stworzyć, zbudować kupić, sprzedać, zmienić; ustalić markę
- sprzedać coś pod marką
- coś marki Audi, BMW, Bosch, Ford (Escort, Mondeo...), Hyundai (Getz, Pony...), Kenwood, LG, MAN, Panasonic, Peugeot (206, 307...), Renault (Clio, Laguna), Samsung, Siemens, Suzuki (Swift, Vitara...), Toyota (Corolla, Yaris...), VW (Passat, Polo...)
-
Najdroższą polską marką miała szansę stać się wódka Wyborowa. Specjaliści od rynku spirytualiów przyznają, że Wyborowa jako marka warta byłaby może nawet miliony dolarów.
źródło: NKJP: Paweł Wrabec: Spór o markę Pollena, Gazeta Wyborcza, 1997-08-04
Aparat marki Siemens CT65 należał do 27-letniej mieszkanki Radlina.
źródło: NKJP: 997, Nowiny Raciborskie, 2006-06-20
Poprzez podpisanie tej umowy chcemy reklamować markę piw „Grünengold”, których jesteśmy nowym właścicielem.
źródło: NKJP: Sławomir Stachura: Rok, a może dłużej, Echo Dnia, 2005-08-31
Od momentu przejęcia Volvo przez koncern Forda w 1999 roku znaczenie i popularność marki wciąż rośnie.
źródło: NKJP: (A): 75 lat Volvo, Dziennik Polski, 2002-05-06
Piesza nie zapamiętała marki i koloru samochodu, który ją potrącił.
źródło: NKJP: Pomóż policji, 2006, prasa
-
część mowy: rzeczownik
rodzaj gramatyczny: ż
liczba pojedyncza liczba mnoga M. marka
marki
D. marki
marek
C. marce
markom
B. markę
marki
N. marką
markami
Ms. marce
markach
W. marko
marki
-
niem. Marke