-
3.
jedna z figur, których używa się w grze w szachy, kształtem przypominająca głowę konia (zwierzęcia), poruszająca się po szachownicy dwa pola po prostej i jedno pole w bok, mogąca przeskakiwać inne figury lub pionki znajdujące się na szachownicy -
CODZIENNE ŻYCIE CZŁOWIEKA
Czas wolny
gry i zabawy -
- biały, czarny; szachowy skoczek
- ruch skoczka
- ruch skoczkiem
- bić skoczkiem jakąś figurę
-
Na remis zgodzono się, gdy białe miały już tylko gońca i pięć pionów, zaś czarne skoczka i sześć pionów. Następna partia zostanie rozegrana w Londynie w sobotę.
źródło: NKJP: Robert Wichrowski: Duże emocje w 24. ruchu, Gazeta Wyborcza, 1993-10-15
Po remisowej pierwszej partii, w drugiej, przygotowując atak, Short przeoczył w 25. posunięciu stratę skoczka. Nie wpłynęło to jednak na jego bojowego ducha.
źródło: NKJP: Bokserski mecz, Gazeta Wyborcza, 1993-02-12
Jeżeli pion dotrze do końca szachownicy, to należy go natychmiast wymienić na damę, wieżę, skoczka lub gońca. Wymiana ta obowiązuje do końca gry.
źródło: Internet
W wyjątkowych przypadkach może być konieczne wskazanie zarówno kolumny, jak i rzędu, z którego następuje ruch. Może to mieć miejsce, gdy na szachownicy są trzy hetmany lub trzy skoczki tego samego koloru.
źródło: Internet
-
część mowy: rzeczownik
rodzaj gramatyczny: m2
liczba pojedyncza liczba mnoga M. skoczek
skoczki
D. skoczka
skoczków
C. skoczkowi
skoczkom
B. skoczka
skoczki
N. skoczkiem
skoczkami
Ms. skoczku
skoczkach
W. skoczku
skoczki
-