-
2.f
karta oznaczona w talii kart numerem 7 -
CODZIENNE ŻYCIE CZŁOWIEKA
Czas wolny
gry i zabawy -
- czerwona, czarna siódemka
- siódemka karo, kier, pik, trefl
- siódemka jakiegoś koloru
- siódemka w karach, w kierach, w pikach, w treflach
- dołożyć, kłaść, położyć, rzucić, wyłożyć; dobrać, wyciągnąć, wziąć siódemkę; wyrzucić siódemki
- wyjść siódemką
-
Gra się 32 kartami, od asa do siódemki. Gra polega na zgromadzeniu jak największej liczby punktów za wzięte lewy i za układy kart w ręku gracza.
źródło: Internet
Macieszczak położył teraz siódemkę karo i rozgrywający w dwukartowej końcówce znalazł się na wpustce i musiał oddać dwie ostatnie lewy.
źródło: NKJP: Julian Klukowski: Matematyka i brydż, dodatek do Gazety Wyborczej, 1992-03-27
Ola rozdawała karty. Podniosłem pierwszą – czwórka trefl. Poprosiłem o drugą. Doszła siódemka pik.
źródło: Internet
W wielkim napięciu stawia cały majątek na karty wskazane przez Hrabinę. Obstawia trójkę i wygrywa. Obstawia siódemkę i znów wygrywa.
źródło: Internet
-
część mowy: rzeczownik
rodzaj gramatyczny: ż
liczba pojedyncza liczba mnoga M. siódemka
siódemki
D. siódemki
siódemek
C. siódemce
siódemkom
B. siódemkę
siódemki
N. siódemką
siódemkami
Ms. siódemce
siódemkach
W. siódemko
siódemki
-
Zob. siódmy