Pod względem dodatków zwiększających bezpieczeństwo bierne na plus wyróżnia się renault i opel. W obydwu pojazdach nie musimy dopłacać za poduszki powietrzne kierowcy i pasażera ani za napinacze przednich pasów bezpieczeństwa [...].
źródło: NKJP: Mateusz Papla: Nowa thalia w grze, Dziennik Polski, 2001-02-05
Od 4 marca 1996 roku zakład produkcyjny w Miluzie wytwarza zmodernizowanego Peugeota 106 w wersji 3- i 5-drzwiowej. [...] Zmiany dotyczyły głównie wyglądu zewnętrznego, podwyższenia poziomu bezpieczeństwa biernego i wyciszenia wnętrza.
źródło: NKJP: Piotr R. Frankowski: Przystojniejszy Peugeot 106, prasa, 1996
Jeżeli dojdzie do przewrócenia XC na dach, do akcji wkraczają układy bezpieczeństwa biernego. Ich celem jest ograniczenie groźby kontaktu głów osób jadących samochodem z elementami dachu i boków auta.
źródło: NKJP: Siedmioosobowe volvo, Dziennik Polski, 2003-06-27
Bezpieczeństwo pasywne w X-Typie kombi gwarantują między innymi czujniki obciążenia foteli, napinacze pasów bezpieczeństwa z funkcją limitu obciążenia, dwustopniowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne oraz boczne kurtyny powietrzne, zarówno w przedniej i tylnej części pojazdu.
źródło: NKJP: Marek Loos: Pierwszy rodzinny Jaguar, Polska Głos Wielkopolski, 2003-11-17
Wyróżniają się rzeczywiście dużym komfortem, siedzenia dla dwóch dorosłych osób są bardzo wygodne, a poziom bezpieczeństwa biernego porównywalny z normalnym Mercedesem.
źródło: NKJP: Tomasz Talarczy: Wielka fala małych aut, prasa, 1998