-
2.
inform. graficzna forma przekazu reklamowego lub informacyjnego w Internecie, w postaci paska będącego odnośnikiem do odpowiedniej strony internetowej -
- rzadziej banner
-
CZŁOWIEK I TECHNIKA
Komunikacja na odległość
Internet
CZŁOWIEK W SPOŁECZEŃSTWIE
Biznes
reklama i marketing -
- baner internetowy
- baner na stronie internetowej
- wyświetlać/wyświetlić baner; oglądać banery
- klikać/kliknąć na baner
-
Aplikacja przyspiesza pobieranie z Internetu plików MP3, filmów i oprogramowania, jest w 100 procentach wolna od jakichkolwiek banerów czy innych materiałów reklamowych, spowalniających proces uruchamiania aplikacji.
źródło: NKJP: Marek Winkler: Internetowe safari, Enter, nr 1, 2003
Jeśli użytkownik nie kliknie na baner, zniknie on sam po 10 sekundach.
źródło: NKJP: Marcin Maj: YouTube wprowadzi reklamy w klipach wideo, Dziennik Internautów, 2007-08-22
Reklama internetowa zmienia relacje komunikacyjne. Internauta, klikając na banner, wywołuje strony, które prezentują produkt dokładniej. Tu też często jest zachęcany do uczestnictwa w grach i konkursach, które nie tylko zapoznają go z przedmiotem reklamy, ale też dostarczają rozrywki.
źródło: NKJP: Ewa Szczęsna: Poetyka reklamy, 2001
Badania Startrack wskazują, że 70 proc. internautów w ogóle nie czyta bannerów.
źródło: NKJP: Krystyna Lubelska: Apostoł marek, Polityka, 2006-12-02
-
część mowy: rzeczownik
rodzaj gramatyczny: m3
liczba pojedyncza liczba mnoga M. baner
banery
D. banera
baneru
banerów
C. banerowi
banerom
B. baner
banery
N. banerem
banerami
Ms. banerze
banerach
W. banerze
banery
-
ang. banner 'transparent; sztandar'