przereklamować

  • przesadnie coś lub kogoś zareklamować, przypisując temu niesłusznie większą wartość niż na to zasługuje
  • CZŁOWIEK W SPOŁECZEŃSTWIE

    Biznes

    reklama i marketing

  • synonimy:  przechwalić
    • przereklamować ofertę; produkt
    • bardzo, mocno, strasznie; nieco, trochę przereklamowany
    • przereklamowany film; towar; zespół; przereklamowana grupa; sprawa; przereklamowane gwiazdy
  • „Rolling Stone” uznał wręcz Led Zeppelin za kolejną przereklamowaną brytyjską grupę, która nie ma nic do zaproponowania po za stertą chłamu.

    źródło: NKJP: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński: Sto płyt, które wstrząsnęły światem: kronnika czasów popkultury, 200

    - Maturalny stres jest przereklamowany. U nas było spokojnie. Nikt nie zemdlał. Wprawdzie temat drugi z j. polskiego był trudny, ale pierwszy i trzeci nadawały się do pisania.

    źródło: NKJP: (jes.): Kto układa zakręcone tematy?, Dziennik Bałtycki, 2003-05-13

    - Jest najbardziej przereklamowaną i przecenianą imprezą kolarską na świecie. Wszystkie stacje telewizyjne i cała sportowa prasa zachowują się tak, jakby poza Tour nic innego się nie liczyło i to właśnie najbardziej mnie denerwuje.

    źródło: NKJP: Tony Rominger znów za Indurainem, Gazeta Wyborcza, 1994-07-15

    W mieście zostaliśmy tylko jeden dzień, atrakcje, na które liczyliśmy, okazały się przereklamowane, a inne, jak znane na cały świat kasyno, kluby nocne i ekskluzywne sklepy, pozostawały poza naszym zainteresowaniem.

    źródło: NKJP: Waldemar Borzestowski: Bulterier Samson i ja, 2008

    Dopiero kiedy plany te zostaną zrealizowane, być może będzie można mówić o koncernie naftowym Lotos. Dziś używanie takiej nazwy jest przesadą. Spółka została przez posłów [...] mocno przereklamowana.

    źródło: NKJP: Adam Grzeszak: Pozycja Lotosu, Polityka, 2005-05-28

  • część mowy: czasownik

    aspekt: dokonany

    Tryb oznajmujący

    Czas przyszły

    liczba pojedyncza liczba mnoga
    1 os. przereklamuję
    przereklamujemy
    2 os. przereklamujesz
    przereklamujecie
    3 os. przereklamuje
    przereklamują

    Czas przeszły

    liczba pojedyncza liczba mnoga
    m ż n mo -mo
    1 os. przereklamowałem
    +(e)m przereklamował
    przereklamowałam
    +(e)m przereklamowała
    przereklamowałom
    +(e)m przereklamowało
    przereklamowaliśmy
    +(e)śmy przereklamowali
    przereklamowałyśmy
    +(e)śmy przereklamowały
    2 os. przereklamowałeś
    +(e)ś przereklamował
    przereklamowałaś
    +(e)ś przereklamowała
    przereklamowałoś
    +(e)ś przereklamowało
    przereklamowaliście
    +(e)ście przereklamowali
    przereklamowałyście
    +(e)ście przereklamowały
    3 os. przereklamował
    przereklamowała
    przereklamowało
    przereklamowali
    przereklamowały

    bezosobnik: przereklamowano

    Tryb rozkazujący

    liczba pojedyncza liczba mnoga
    1 os. przereklamujmy
    2 os. przereklamuj
    przereklamujcie

    Tryb warunkowy

    liczba pojedyncza liczba mnoga
    m ż n mo -mo
    1 os. przereklamowałbym
    bym przereklamował
    przereklamowałabym
    bym przereklamowała
    przereklamowałobym
    bym przereklamowało
    przereklamowalibyśmy
    byśmy przereklamowali
    przereklamowałybyśmy
    byśmy przereklamowały
    2 os. przereklamowałbyś
    byś przereklamował
    przereklamowałabyś
    byś przereklamowała
    przereklamowałobyś
    byś przereklamowało
    przereklamowalibyście
    byście przereklamowali
    przereklamowałybyście
    byście przereklamowały
    3 os. przereklamowałby
    by przereklamował
    przereklamowałaby
    by przereklamowała
    przereklamowałoby
    by przereklamowało
    przereklamowaliby
    by przereklamowali
    przereklamowałyby
    by przereklamowały

    bezosobnik: przereklamowano by

    bezokolicznik: przereklamować

    imiesłów przysłówkowy uprzedni: przereklamowawszy

    gerundium: przereklamowanie

    imiesłów przymiotnikowy bierny: przereklamowany

    Inne uwagi

    Zwykle imb

  • bez ograniczeń + przereklamować +
    CO
  • Od: reklamować (w handlu)

CHRONOLOGIZACJA:
1912, SJPWar
Data ostatniej modyfikacji: 14.01.2016