-
nauk.
w sposób typowy dla redukcjonizmu
-
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA PSYCHICZNA
Działalność intelektualna człowieka
filozofia
-
|
Dla myślącego redukcjonistycznie Freuda skłonność pacjenta do przypisywania lekarzowi - wbrew oczywistości i logice - niemal boskich zdolności wszechwiedzy i wszechmocy nie była niczym innym „jak tylko” repetycją postawy dziecka wobec ojca - jak gdyby poza ojcem nie istniał żaden inny autorytet.
źródło: NKJP: Jerzy Prokopiuk: Dusza ludzka - oś świata, 2007
|
|
[...] wydaje się zbyt łatwo i redukcjonistycznie przechodzić od mitu jako historii do mitu jako władzy: „władze, którymi są historie”.
źródło: NKJP: Maria Zowisło: Między reliktem a archetypem. Krytyka rozumu mitologicznego, 006
|
|
Według Szewczyka u podstaw redukcjonistycznie uprawianej medycyny leży metafizyczny model świata-mechanizmu [...].
źródło: Marcin Juś: Spór o redukcjonizm w medycynie: Studium filozoficzne i metodologiczne (books.google.pl)
|
|
Niemniej samą neuroestetykę można traktować jako nastawioną scjentystycznie i redukcjonistycznie.
źródło: Roman Konik, Damian Leszczyński [red.]: Percepcja. Między estetyką a epistemologią (books.google.pl)
|
-
-
CHRONOLOGIZACJA:
1992,
NSP
Data ostatniej modyfikacji: 14.10.2016