Dyrekcję „Współczesnego” objęłam na fali oczekiwań grupy ludzi, którzy chcieli w tym miejscu stworzyć mekkę dla młodych reżyserów [...]. Teatr ten w założeniu miał być offem wobec klasycznego Teatru Polskiego.
źródło: NKJP: Wejść w scenografię Pana Boga, Dziennik Polski, 2000-07-12
Znalazła swoje miejsce w warszawskich offach: nowych scenach, gdzie spektakle powstają szybko i bez celebry, a najmocniej liczy się kontakt z widownią i umiejętność trafienia w dobry temat.
źródło: NKJP: Jacek Sieradzki: Subiektywny spis aktorów teatralnych, Polityka, 2006-08-12
W minionym sezonie nasiliło się nowe zjawisko, mianowicie przenikania: aktorzy serialowi poczęli (widać stęsknieni) szturmować teatr, aktorzy akademiccy trafiali coraz częściej do offów [...].
źródło: Tomasz Miłkowski: W teatrach coraz lepiej, Przegląd, 2006-09-07 (e-teatr.pl)