-
(public relations) relacje publiczne
-
2.
ogół działań mających na celu zadbanie o dobry wizerunek i akceptację danej osoby, firmy lub organizacji -
[pi-ar] lu [pijar]
-
CZŁOWIEK W SPOŁECZEŃSTWIE
Biznes
reklama i marketing -
synonimy: pijar
-
- agencja, firma PR
- departament, dział; działania, kampania PR
- specjalista od PR (PR-u)
- zajmować się PR-em
-
Polacy zdają się dostrzegać znakomity PR premiera, a także to, że często forma przerasta treść. 43 proc. badanych jest zdania, że rząd uchyla się od rozwiązywania najważniejszych dla kraju problemów.
źródło: NKJP: Wielkie sukcesy, których nie ma, Super Express, 2006
Bądźmy otwarci, nowocześni, nie ma co ukrywać - ZHP potrzebuje trafnego PR-u, dobrej promocji i sprawnej kadry zarządzającej.
źródło: NKJP: phm. Paweł Chmielewski, Sztuka profesjonalnego miłowania, Czuwaj, 2007-10
Praktycy skutecznego komunikowania, jakim są agencje public relations, zalecają niezwykle szczegółowe określanie celów kampanii PR, co umożliwia ocenę i pomiar skuteczności komunikowania [...].
źródło: NKJP: Tomasz Goban-Klas: Media i komunikowanie masowe: teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, 1999
Projekt skierowany jest do studentów, którzy interesują się PR-em i komunikacją społeczną.
źródło: NKJP: emka: PRaktykuj za granicą, Dlaczego?, 2010-03-05
-
część mowy: rzeczownik
rodzaj gramatyczny: m3
liczba pojedyncza liczba mnoga M. PR
PR-y
D. PR-u
PR-ów
C. PR-owi
PR-om
B. PR
PR-y
N. PR-em
PR-ami
Ms. PR-ze
PR-ach
W. PR-ze
PR-y
Inne uwagi
Spotykane również używanie we wszystkich przypadkach formy równokształtnej z M. lp
-
ang.