PR

Hasło ma wiele znaczeń,
wybierz to, które Cię interesuje

2. marketing

  • (public relations) relacje publiczne

  • 2.

    ogół działań mających na celu zadbanie o dobry wizerunek i akceptację danej osoby, firmy lub organizacji
  • [pi-ar] lu [pijar]

  • CZŁOWIEK W SPOŁECZEŃSTWIE

    Biznes

    reklama i marketing

  • synonimy:  pijar
    • agencja, firma PR
    • departament, dział; działania, kampania PR
    • specjalista od PR (PR-u)
    • zajmować się PR-em
  • Polacy zdają się dostrzegać znakomity PR premiera, a także to, że często forma przerasta treść. 43 proc. badanych jest zdania, że rząd uchyla się od rozwiązywania najważniejszych dla kraju problemów.

    źródło: NKJP: Wielkie sukcesy, których nie ma, Super Express, 2006

    Bądźmy otwarci, nowocześni, nie ma co ukrywać - ZHP potrzebuje trafnego PR-u, dobrej promocji i sprawnej kadry zarządzającej.

    źródło: NKJP: phm. Paweł Chmielewski, Sztuka profesjonalnego miłowania, Czuwaj, 2007-10

    Praktycy skutecznego komunikowania, jakim są agencje public relations, zalecają niezwykle szczegółowe określanie celów kampanii PR, co umożliwia ocenę i pomiar skuteczności komunikowania [...].

    źródło: NKJP: Tomasz Goban-Klas: Media i komunikowanie masowe: teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, 1999

    Projekt skierowany jest do studentów, którzy interesują się PR-em i komunikacją społeczną.

    źródło: NKJP: emka: PRaktykuj za granicą, Dlaczego?, 2010-03-05

  • część mowy: rzeczownik

    rodzaj gramatyczny: m3

    liczba pojedyncza liczba mnoga
    M. PR
    PR-y
    D. PR-u
    PR-ów
    C. PR-owi
    PR-om
    B. PR
    PR-y
    N. PR-em
    PR-ami
    Ms. PR-ze
    PR-ach
    W. PR-ze
    PR-y

    Inne uwagi

    Spotykane również używanie we wszystkich przypadkach formy równokształtnej z M. lp

  • ang.