Odmiana
typ frazy: fraza czasownikowa
ndk, pch; odmienny: wprowadzaćodpowiednik aspektowy: ktoś/coś wprowadził/ wprowadziło w błąd kogoś
Definicja
Kwalifikacja tematyczna
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA PSYCHICZNA Działalność intelektualna człowieka nazwy działań intelektualnych człowieka
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA PSYCHICZNA Relacje międzyludzkie określenia relacji międzyludzkich
Relacje znaczeniowe
synonimy: | ktoś/coś zwodzi na manowce kogoś |
Połączenia
- ktoś/coś wprowadza w błąd klienta, konsumentów, nabywców; czytelników; wyborców; opinię publiczną, społeczeństwo
- ktoś/coś wprowadza w błąd kogoś świadomie; podstępnie
- informacja; reklama wprowadza w błąd kogoś
Cytaty
Chciałabym tu podkreślić, że konsumenci powinni zdawać sobie sprawę z tego, że mogą korzystać z rękojmi niezależnie od gwarancji. Niestety, wciąż zdarza się, że przedsiębiorcy o tym nie wiedzą lub świadomie wprowadzają klientów w błąd. Odsyłają ich wówczas do serwisu producenta, dzięki czemu zrzucają nie niego odpowiedzialność i kłopot. źródło: NKJP: Tomasz Kłodziński: Reklamacje uwzględnia się!, Enter, 2001-02 |
|
Politycy nie powinni nieodpowiedzialnymi wypowiedziami wprowadzać w błąd społeczeństwa i obniżać rangi wymiaru sprawiedliwości. źródło: NKJP: Włodzimierz Olszewski: Stanowisko Krajowej Rady Sądownictwa, Gazeta Wyborcza, 1997-12-20 |
|
Chyba dobrze [...] zachowywałem te pozory, które ją tak wprowadzały w błąd. Nieświadomie oczywiście, ale dobrze „udawałem” dojrzałego partnera, godnego swej partnerki. źródło: NKJP: Jeremi Przybora: Przymknięte oko opaczności, 1994 |
|
Bywa tak, że konsument świadomie wprowadzany jest w błąd tylko po to, aby sprzedać towar. Stąd moja uwaga - im większa będzie świadomość praw, jakie mają klienci, tym rzadziej dochodzić będzie do podobnych sytuacji. źródło: NKJP: Alicja Kolańska: Poradnik konsumenta, Gazeta Miejska, 2000 |
|
Skoro bowiem pojęcie reklamy wprowadzającej w błąd zdefiniowane zostaje jako czyn nieuczciwy, zaś „wprowadzanie w błąd” oznacza wywołanie u klienta niezgodnego z rzeczywistym stanem rzeczy wyobrażenia o towarze lub usłudze, reklama, która nie wprowadza w błąd równoznaczna jest z uczciwością i zgodnością z rzeczywistym stanem rzeczy. źródło: NKJP: Ewa Szczęsna: Poetyka reklamy, 2001 |