forma reklamy jakiegoś produktu nie wprost, ale przez jego pokazywanie w programie telewizyjnym, filmie, spektaklu teatralnym w ten sposób, aby odbiorca podświadomie zapamiętał markę i nabrał pozytywnych skojarzeń związanych z tym produktem
Noty o użyciu
Zwykle występuje w napisach pojawiających się na ekranie telewizora: Audycja zawiera/zawierała lokowanie produktu .
Kwalifikacja tematyczna
CZŁOWIEK W SPOŁECZEŃSTWIE
Biznes
reklama i marketing
Również jedno z wydań „Wiadomości” rozpoczęło się od słów Piotra Kraśko, który powitał widzów ze „studia TVP na dachu Fabryki Wedla”. Po mistrzostwach pojawiły się jednak wątpliwości co do zgodności z prawem takich działań telewizji publicznej. Dotyczą one przede wszystkim dopuszczalności reklamy w programie informacyjnym oraz kwestii lokowania produktu.
źródło: Internet
Najwięcej czasu lokowaniu produktów poświęcono w stacjach TVN i TVP2, a najmniej w Polsacie. Lokowane produkty stanowiły tło programu lub były częścią scenariusza (używane przez aktorów, prowadzących programy).