A teraz mam dla Ciebie inną propozycję: postaw się w położeniu swojego klienta. Jak myślisz, w jakim kierunku podążą jego myśli, kiedy powiesz mu: „Nie idź do konkurencji! Oni są beznadziejni!”?
źródło: NKJP: Aleksander Binsztok: Kiedy kropla drąży skałę, czyli droga do mistrzostwa w komunikacji perswazyjnej, 2009
Jak postawię się w położeniu mieszkańców Łęgajn, to też mnie krew zalewa. Czy w naszym mieście wreszcie weźmie się za te śmieci, czy tylko ratusz umie zmieniać stołki dla coraz to nowych prezesów [...].
źródło: Internet: forum.gazeta.pl
Te cztery tomy czytałem z zapartym tchem, podziwiając ogrom pracy redaktorów i rozległość horyzontów. Próbuję wyobrazić sobie mękę wyboru, przed którym stanęli, obcując z materiałem tak bogatym, że niemal nieogarnionym. [...] A jednak spróbuję postawić się w ich położeniu i nieśmiało zaproponować ewentualne uzupełnienia.
źródło: NKJP: Tomasz Wołek: Wielkie mowy, Wielcy Nieobecni, Polityka, 2006-12-16
– Ale jak można się na to zgadzać?! Postaw się na miejscu Anji Rytterberg. Wytrzymałabyś w takim związku? Z facetem, którego kochasz, a który cię tylko toleruje, bo przypominasz mu miłość jego życia? – Nie wytrzymałabym.
źródło: NKJP: Tomasz Konatkowski: Wilcza wyspa, 2006
Na początek wyobraź sobie siebie jako słuchacza swojej własnej prezentacji. Postaw się w sytuacji Twojego przeciętnego słuchacza i odpowiedz na pytanie: „Czy to, co słyszę, jest dla mnie interesujące, czy dotyczy mnie i czy pozwala rozwiązać jakieś moje problemy?”.
źródło: NKJP: Paweł Lenar: Sekrety skutecznych prezentacji multimedialnych, 2008
Najlepiej postawić się w roli użytkownika strony i odpowiedzieć sobie na pytanie, co sprawiłoby, żeby użytkownik chciał wracać doń z przyjemnością.