-
1.
mówiący uważa, że to, co zostało powiedziane pod danym względem o tym, o czym mowa, to za mało, żeby wiedzieć, że o tym, o czym mowa, można powiedzieć to, co mówi, a nie coś innego -
1) komentarz do całych struktur tematyczno-rematycznych 2) może otwierać wypowiedź będącą zaprzeczeniem wcześniejszej wypowiedzi rozmówcy bądź wniosków, jakie by można z niej wyciągnąć
-
wykładnik poprawności wnioskowania
-
Poczciwa, ale głupia, że niech Pan Bóg broni.
źródło: NKJP: Zofia Chądzyńska: Przez ciebie, Drabie!, 1995
Aktualnie powszechną aprobatę zdobywa pogląd (odnosi się to zarówno do teorii jak i do praktyki), że celem banku centralnego powinna być stabilność cen, choć spotyka się również nieco inne sformułowania, ale o podobnym znaczeniu.
źródło: NKJP: Bogusław Pietrzak, Zbigniew Polański (red.): System finansowy w Polsce, 1997
Dimer spektryny wiąże się z aktyną F, ale nie sieciuje mikrolamentów [...].
źródło: NKJP: Leokadia Kłyszejko-Stefanowicz: Cytobiochemia. Biochemia niektórych struktur komórkowych, 1995
Reynevan wstał, ale za późno.
źródło: NKJP: Andrzej Sapkowski: Narrenturm, 2002
Niewiele lepiej, ale zawsze lepiej.
źródło: NKJP: Juliusz Machulski, Piotr Wereśniak, Ryszard Zatorski: Kiler, 1998
-
część mowy: spójnik
podklasa: właściwy centralny weryfikujący
-
_, ale _ szyk: stały: interpozycja -
psł. *ale