Tymczasem doskonałe sukcesy wychowawcze odnosi firma Mattel, kształtując na wzór lalki Barbie kolejne pokolenia. Aktualny symbol piękna wyraża się w postaci nienaturalnie chudej i wiecznie młodej dziewczyny.
źródło: NKJP: Beata Ecler - Nocoń: Barbie – ideał wychowania. Rozważania na marginesie książki Mary F. Rogers „Barbie jako ikona kultury”, Wychowawca, 2004-09
Ale znacznie częściej przychodzi moment bolesnego rozczarowania, gdy mąż młodszy o lat piętnaście znajdzie sobie prawdziwą „dziewczynę”, a kolejni chłopcy zaczynają dostrzegać raczej pozycję społeczną i finansową wiecznie młodej czterdziestolatki niż jej urodę i temperament.
W balangowej atmosferze wiecznie młodych, uciekających przed dojrzałością bohaterów szczególną rolę odgrywa także muzyka rockowa [...].
źródło: NKJP: Mariusz Czubaj: Nominowani i nieprzysiadalni, Polityka, 2004-12-25
Jeśli już szukać klientów, to z przedziału wiekowego 40 lat i więcej – osoby w tym wieku z racji przebytych doświadczeń życiowych mają już nieco mniej niefrasobliwy stosunek do życia niż 30-latkowie (którzy wciąż wierzą, że będą wiecznie młodzi).
źródło: NKJP: Hanna Kustosz Zgorzelec: Klient prawie doskonały, Gazeta Ubezpieczeniowa, 2002-08-13