-
książk.
zjawisko personalizowania dostarczanych użytkownikowi Internetu informacji opartego na analizie jego dotychczasowych wyszukiwań, jak i dostępnych o nim danych
-
-
CZŁOWIEK I TECHNIKA
Komunikacja na odległość
Internet
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA PSYCHICZNA
Działalność intelektualna człowieka
wytwory działań intelektualnych człowieka
-
|
Social media coraz częściej traktowane są jak źródło informacji. Według GfK 61% Polaków szuka wiadomości na Facebooku, a 45% na Twitterze. Wielu robi to, nie mając świadomości, że z każdym kolejnym kliknięciem zamyka się w bańce informacyjnej.
źródło: Internet: semtec.pl/banka-informacyjna-google-facebook
|
|
Teoria internetowej bańki informacyjnej wskazuje, że nasze internetowe preferencje coraz silniej wpychają nas w określone nisze i środowiska, w rzeczywistości silniej niż kiedykolwiek ugruntowując nasze preferencje, poglądy i upodobania.
źródło: Internet: liberte.pl/banka-informacyjna
|
|
Tworzy to swego rodzaju bańkę filtrującą, nasz mikrosocialmediowy świat, który budujemy każdym kliknięciem w sieci. Pokazywane są posty znajomych, z którymi użytkownik wcześniej rozmawiał, informacje ze stron, które wcześniej odwiedzał i lajkował.
źródło: Grzegorz Ułan: To już prawdziwy dramat – ponad połowa Polaków nie ufa mediom publicznym (antyweb.pl)
|
-
typ frazy: fraza rzeczownikowa
ż, odmienny:
bańka ,
informacyjna
-
ang.
filter bubble
Termin przypisywany Eliemu Pariserowi, który tak określił to zjawisko w książce The Filter Bubble: What the Internet Is Hiding from You (2011).
Data ostatniej modyfikacji: 02.10.2018