ktoś/coś wprowadza w błąd kogoś
-
ktoś lub coś powoduje czyjąś pomyłkę lub powstanie u kogoś mylnego przekonania albo niepoprawnego rozumowania na dany temat
-
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA PSYCHICZNA
Działalność intelektualna człowieka
nazwy działań intelektualnych człowieka
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA PSYCHICZNA
Relacje międzyludzkie
określenia relacji międzyludzkich -
synonimy: ktoś/coś zwodzi na manowce kogoś
-
- ktoś/coś wprowadza w błąd klienta, konsumentów, nabywców; czytelników; wyborców; opinię publiczną, społeczeństwo
- ktoś/coś wprowadza w błąd kogoś świadomie; podstępnie
- informacja; reklama wprowadza w błąd kogoś
-
Chciałabym tu podkreślić, że konsumenci powinni zdawać sobie sprawę z tego, że mogą korzystać z rękojmi niezależnie od gwarancji. Niestety, wciąż zdarza się, że przedsiębiorcy o tym nie wiedzą lub świadomie wprowadzają klientów w błąd. Odsyłają ich wówczas do serwisu producenta, dzięki czemu zrzucają nie niego odpowiedzialność i kłopot.
źródło: NKJP: Tomasz Kłodziński: Reklamacje uwzględnia się!, Enter, 2001-02
Politycy nie powinni nieodpowiedzialnymi wypowiedziami wprowadzać w błąd społeczeństwa i obniżać rangi wymiaru sprawiedliwości.
źródło: NKJP: Włodzimierz Olszewski: Stanowisko Krajowej Rady Sądownictwa, Gazeta Wyborcza, 1997-12-20
Chyba dobrze [...] zachowywałem te pozory, które ją tak wprowadzały w błąd. Nieświadomie oczywiście, ale dobrze „udawałem” dojrzałego partnera, godnego swej partnerki.
źródło: NKJP: Jeremi Przybora: Przymknięte oko opaczności, 1994
Bywa tak, że konsument świadomie wprowadzany jest w błąd tylko po to, aby sprzedać towar. Stąd moja uwaga - im większa będzie świadomość praw, jakie mają klienci, tym rzadziej dochodzić będzie do podobnych sytuacji.
źródło: NKJP: Alicja Kolańska: Poradnik konsumenta, Gazeta Miejska, 2000
Skoro bowiem pojęcie reklamy wprowadzającej w błąd zdefiniowane zostaje jako czyn nieuczciwy, zaś „wprowadzanie w błąd” oznacza wywołanie u klienta niezgodnego z rzeczywistym stanem rzeczy wyobrażenia o towarze lub usłudze, reklama, która nie wprowadza w błąd równoznaczna jest z uczciwością i zgodnością z rzeczywistym stanem rzeczy.
źródło: NKJP: Ewa Szczęsna: Poetyka reklamy, 2001
-
typ frazy: fraza czasownikowa
ndk, pch; odmienny: wprowadzaćodpowiednik aspektowy: ktoś/coś wprowadził/ wprowadziło w błąd kogoś