lokowanie produktu

  • rekl.  forma reklamy jakiegoś produktu nie wprost, ale przez jego pokazywanie w programie telewizyjnym, filmie, spektaklu teatralnym w ten sposób, aby odbiorca podświadomie zapamiętał markę i nabrał pozytywnych skojarzeń związanych z tym produktem
  • Zwykle występuje w napisach pojawiających się na ekranie telewizora:  Audycja zawiera/zawierała lokowanie produktu .

  • CZŁOWIEK W SPOŁECZEŃSTWIE

    Biznes

    reklama i marketing

  • synonimy:  product placement
  • Również jedno z wydań „Wiadomości” rozpoczęło się od słów Piotra Kraśko, który powitał widzów ze „studia TVP na dachu Fabryki Wedla”. Po mistrzostwach pojawiły się jednak wątpliwości co do zgodności z prawem takich działań telewizji publicznej. Dotyczą one przede wszystkim dopuszczalności reklamy w programie informacyjnym oraz kwestii lokowania produktu.

    źródło: Internet

    Najwięcej czasu lokowaniu produktów poświęcono w stacjach TVN i TVP2, a najmniej w Polsacie. Lokowane produkty stanowiły tło programu lub były częścią scenariusza (używane przez aktorów, prowadzących programy).

    źródło: Internet

  • typ frazy: fraza rzeczownikowa

    n2, odmienny:  lokowanie 
    Zwykle lp
  • ang. product placement

Data ostatniej modyfikacji: 06.10.2013